سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ایجاد شهر الکترونیک مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. حسن بسلانپور، مدیر برنامه ریزی مرکز همایش های علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در تشریح این مزایا می گوید: از مزایای اقتصادی شهر الکترونیک می توان به کاهش هزینه های تردد شهری، افزایش سرمایه گذاری در نتیجه گسترش ارتباطات جهانی، صرفه جویی در مصرف سوخت های محدود، تسهیل انجام امور اقتصادی به خاطر 24ساعته بودن ارائه خدمات اشاره کرد.
وی می افزاید: کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری از دیگر ویژگی های اقتصادی شهر الکترونیکی است.
بسلانپور در ادامه در خصوص مزایای اجتماعی و فرهنگی ایجاد شهر الکترونیک می گوید: مهم ترین اثرات فرهنگی شهر الکترونیک شامل اطلاع رسانی سریع، انتشار نشریات الکترونیکی برای شهروندان، آموزش مجازی، ایجاد کتابخانه دیجیتالی، افزایش سواد و ایجاد نوعی جهان نگری است که به افزایش رفاه و ارتقای فرهنگ کمک می کند.
وی خاطرنشان می کند درواقع در شهر الکترونیکی دیگر شهر به مثابه کالبدی که ساختمان های بلند، خیابان های پرترافیک و آلودگی های زیست محیطی را در بر می گیرد نیست، بلکه شهری است که در آن تعامل میان شهروندان و مسوولان اهمیت بیشتری می یابد و این تعاملات دو سویه است که محیط اجتماعی را برای شهروندان ایجاد می کند.این کارشناس در ادامه در خصوص مزایای عمده ایجاد شهر الکترونیک می گوید: فراهم آوردن خدمات اینترنتی با کیفیت و سرعت بالا برای شهروندان، بهبود کیفیت زندگی مردم با تسهیل فعالیت های شهری و بهبود اوضاع اقتصادی شهر، یک مرحله ای کردن ارائه خدمات به شهروندان با تعریف مناسب ارتباطات شهری توسط فن آوری اطلاعات و همچنین الکترونیکی کردن آنها از جمله شاخص ترین مزایای عمده شهر الکترونیک است.

 

 خاطرنشان می کند: در همین حال، کاهش آلودگی هوا با کاهش ترافیک شهری، تسریع در برطرف شدن مشکلات ایجاد شده در شهر با ایجاد ارتباط مستقیم بین مسوولان با شهروندان، صرفه جویی در وقت و انرژی از طریق کاهش جابه جایی در اثر الکترونیکی شدن فعالیت ها، جلوگیری از سرمایه گذاری بیشتر بر روی روش های قدیمی اداره شهر، افزایش نظم و کاهش فساد اداری و کارآفرینی برای بخش کثیری از جوانان در سطح شهر از دیگر مزایای ایجاد  شهر الکترونیک است


مشخصات مدیر وبلاگ
hamidneya[0]
 

سلام دوستان....من میخوام توی این وبلاگ مطالبی درباره فناوری اطلاعات و کامپیوتر قرار بدم...امیدوارم که مثمرثمر باشه


لوگوی وبلاگ

عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 3577
کل یاداشته ها : 2

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ